PODSTAWA PRAWNA:
Koncepcja pracy szkoły została opracowana na podstawie:
Tworząc koncepcję pracy szkoły wzięto pod uwagę następujące czynniki:
takie jak:
Niniejsza koncepcja została pomyślana jako podstawa rozwoju i doskonalenia pracy szkoły, a nie jedynie jako spełnienie obowiązku nałożonego rozporządzeniem. Ma mieć wartość merytoryczną, a nie wyłącznie formalno - biurokratyczną. Jest dokumentem, który stanowi podstawę do realizacji zadań na najbliższe lata. Jest równocześnie otwarta na dokonywanie poprawek i zmian wynikających z pracy szkoły przez poszczególne lata, zmieniającą się sytuację prawną w oświacie, a przede wszystkim z uwagi na wnioski i spostrzeżenia nauczycieli uczących w szkole. Otwartość koncepcji ma również i ten dodatkowy walor, że nauczyciele mogą zgłaszać do realizacji swoje wnioski.
Dla Dyrektora szkoły może być ważnym punktem odniesienia przy podsumowaniu roku szkolnego. Jej ewaluacja winna mieć charakter realny, tj. możliwy do zrealizowania w konkretnej sytuacji. Wskazane jest i nieodzowne, aby nauczyciele angażowali się w realizację określonych zadań. Powodzenie w realizacji zamierzeń koncepcyjnych nie będzie również możliwe bez aktywnego włączania się wszystkich podmiotów działających w szkole. Realizacja poszczególnych zadań będzie miała różny rytm. Trudno dzisiaj dokładnie przewidzieć wszystkie terminy, gdyż uzależnione jest to od wielu czynników wewnętrznych i zewnętrznych.
Ewaluacja następować będzie corocznie, na zakończenie roku szkolnego i przedstawiana zostanie Radzie Pedagogicznej oraz Radzie Rodziców.
1. Dane ogólne o szkole:
Szkoła Podstawowa w Rożnowie Nowogardzkim jest placówką 8 oddziałową. Posiada 7 sal lekcyjnych, pracownię komputerową, gabinet logopedyczny, gabinet pedagoga ,salę gimnastyczną oraz bibliotekę z czytelnią. Teren podwórka szkolnego jest ogrodzony. Na terenie znajduje się wybrukowany plac oraz boisko sportowe , teren zielony. Przy szkole działa oddział przedszkolny.
2. Lokalizacja:
Szkoła znajduje się we wsi Rożnowo Nowogardzkie, która administracyjnie należy do gminy Maszewo. Do szkoły uczęszczają dzieci z Rożnowa Nowogardzkiego, Darża, Dąbrowicy, Przemocza, Swojcina, Tarnowa, Zagórców. Dzieciom dojeżdżającym zapewniony jest dowóz i świetlica.
3. Kadra szkoły:
Kadra pedagogiczna posiada wysokie kwalifikacje. Nauczyciele systematycznie doskonalą swoją wiedzę i umiejętności poprzez aktywne uczestnictwo w formach wewnętrznych ( WDN, spotkania Rady Pedagogicznej, spotkania zespołów, warsztaty z rodzicami) oraz w formach zewnętrznych ( studia podyplomowe, kursy doskonalące, konferencje, spotkania metodyczne, warsztaty a także formy szkoleń on-line.
Misja szkoły „Wy jesteście przyszłością świata”
CZYLI: Szkoła zapewnia uczniom możliwości pełnego rozwoju intelektualnego, fizycznego, moralnego i emocjonalnego przy przestrzeganiu poszanowania ich godności osobistej oraz wolności wyznania i światopoglądu.
Wizja szkoły: Motto:
Dziecko jest wspólnym dobrem rodziców i szkoły.
Szkoła dba o jak najlepsze efekty kształcenia i rozwój uczniów. Uczniom naszej szkoły oferujemy:
Planowane inwestycje na lata 2017-2022
Szkoła jest miejscem, w którym uczniowie czują się bezpiecznie. Dbając o bezpieczeństwo dzieci w szkole należy:
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną. Integracja szkoły odbywa się poprzez następujące działania:
Szkoła jest efektywnie zarządzana. Efektywne zarządzanie placówką polega na:
Jesteśmy po to, aby:
Jesteśmy po to, aby:
MOCNE STRONY:
SŁABE STRONY:
SZANSE:
I. Działalność dydaktyczna
1.Utrzymanie lub poprawa efektów kształcenia.
2.Monitorowanie realizacji podstawy programowej.
3.Systematyczne badanie i analizowanie efektów kształcenia i osiągnięć uczniów.
4.Organizowanie różnorodnych zajęć pozalekcyjnych.
5.Zorganizowanie dodatkowych zajęć przygotowujących uczniów do sprawdzianów zewnętrznych.
6.Analizowanie wyników sprawdzianów zewnętrznych.
7.Propagowanie nowoczesnych metod nauczania, w tym metod aktywizujących oraz wykorzystujących technikę komputerową.
8.Wykorzystywanie technik informacyjnych i komunikacyjnych w nauczaniu różnych przedmiotów.
9.Zachęcanie uczniów do udziału w konkursach.
10.Organizacja konkursów szkolnych i międzyszkolnych.
11.Udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
12.Otoczenie szczególną opieką uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w ramach zajęć prowadzonych dla uczniów z opinią poradni psychologiczno – pedagogicznej.
13. Dostosowanie systemu oceniania do uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce.
14.Przygotowywanie ćwiczeń i zadań na różnym poziomie trudności.
II. Działalność opiekuńczo – wychowawcza
1.Zapewnienie uczniom opieki przed, w czasie i po zajęciach lekcyjnych.
2.Opracowanie i ewaluacja Programu Wychowawczego i Szkolnego Programu Profilaktycznego.
3.Kształtowanie postaw prospołecznych i obywatelskich.
4.Propagowanie zdrowego stylu życia, kultury fizycznej i działań proekologicznych.
5.Eliminowanie przejawów agresji i przemocy.
6.Udzielanie wsparcia uczniom i rodzicom w rozwiązywaniu problemów. 2017 - 2022 Dyrektor, nauczyciele.
7.Organizowanie akademii i uroczystości szkolnych.
8.Organizowanie wycieczek, wyjazdów o charakterze turystycznym, krajoznawczym, sportowym.
9.Organizowanie spotkań i spektakli profilaktycznych
10.Udział w akcjach charytatywnych.
11.Pedagogizacja rodziców.
12.Stałą współpraca z instytucjami wspomagającymi oddziaływania wychowawcze i społeczne szkoły.
III. Organizacja i zarządzanie szkołą
1.Aktualizowanie prawa wewnątrzszkolnego.
2.Monitorowanie zgodności prawa wewnątrzszkolnego z aktualnymi przepisami prawa oświatowego.
3.Efektywna współpraca z Radą Pedagogiczną.
4.Efektywna współpraca z Radą Rodziców.
5.Sprawowanie nadzoru pedagogicznego poprzez kontrolę, wspomaganie nauczycieli, ewaluację i monitorowanie.
6.Przeprowadzenie ewaluacji wewnętrznej.
7.Analiza wyników egzaminów wewnętrznych i zewnętrznych.
8.Tworzenie zespołów przedmiotowych odpowiedzialnych za różne obszary działalności szkoły.
9.Realizacja zadań zespołów przedmiotowych.
10.Publikowanie dokumentacji szkolnej na stronie internetowej, zapewnienie rodzicom dostępu do aktualnych informacji.
11.Włączanie rodziców w podejmowanie decyzji dotyczących szkoły.
IV. Współpraca ze środowiskiem lokalnym
1.Zasięganie opinii rodziców w sprawach szkoły.
2. Tworzenie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym.
3.Wspólne organizowanie imprez klasowych i szkolnych z włączeniem rodziców.
4.Włączanie się szkoły w lokalne działania o charakterze kulturalnym i patriotycznym.
5. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym poprzez stronę internetową szkoły.
6. Zacieśnianie współpracy z partnerami szkoły.
V. Kadra pedagogiczna
1. Aktywny udział nauczycieli w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego.
2.Wykorzystywanie zdobytej wiedzy do podnoszenia efektywności nauczania.
3.Opracowanie planu doskonalenia nauczycieli i jego realizacja.
4.Szkolenie nauczycieli w ramach WDN i zespołów przedmiotowych.
Monitorowanie będzie prowadzane na bieżąco poprzez analizę zebranej dokumentacji: wytworów ucznia, nauczyciela, rodzica, Rady Pedagogicznej i dyrekcji. Dodatkowo działania będą poddawane obserwacji. Zbierane będą opinie ustne: oceny, sądy oraz przeprowadzane w miarę potrzeb ankiety. Wiedza ta posłuży do naniesienia zmian i korekt, jeżeli takie będą potrzebne, oraz zaplanowania dalszych działań. Ocena będzie dokonywana systematycznie, po roku realizacji planu pracy na podstawie zebranych w ciągu roku danych. Umożliwi to stwierdzenie uzyskania zakładanych rezultatów, a w końcowym efekcie osiągnięcie celów. Realizacja zakładanych w koncepcji celów odbywać się będzie poprzez zaplanowane działania.
72-130 Maszewo
Rożnowo Nowogardzkie 60